Velžio gimnazijos mokytojai dalyvavo Erasmus+ projekto kursuose Suomijoje
2023 m. spalio 1–5 d. Velžio gimnazijos mokytojos Viktorija Paškevičienė ir Asta Klydžienė dalyvavo Erasmus+ projekto „patrAUKli mokykla“ (Nr. 2022-1-LT01-KA122-SCH-000078615) EduFuture organizuotuose kursuose „Benchmarking the Finnish Education System: Special Needs & Inclusive Education“ Suomijos sostinėje Helsinkyje. Kursai skirti švietimo įstaigų vadovams bei mokytojams ir dalyviai gilinosi į tokias temas kaip inovatyvūs mokyklų plėtros planai ir strategijos, ugdymo programų atnaujinimas ir inovatyvių metodų taikymas.
Mokytojos turėjo galimybę aplankyti dvi Helsinkio priemiesčio mokyklas bei dalyvauti dar dviejų mokyklų pristatymuose. Čia mokymosi centre – mokinys: pagalbos sistema ir metodai, specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių integracija, talentų ugdymas bei adaptyvus ir individualizuotas mokymasis. Mokymosi centre – mokytojas: bendradarbiavimas ir savivaldžios komandos, vertinimas, konsultavimas ir mentorystė, mokymasis atsisakyti kontrolės, darbas su imigrantais, kvalifikacijos kėlimas ir klasės valdymas.
Specialioje paskaitoje buvo suteikta žinių apie pozityvią pedagogiką, specialiuosius ugdymosi poreikius ir įtraukiojo ugdymo principus, ypatingą dėmesį skiriant mokinių stipriųjų pusių identifikavimui. Ekspertų paskaitoje buvo kalbama apie tai, kaip atrasti kiekvieno mokinio potencialą, kad kiekvienas galėtų ugdytis savo stiprybes ir gebėjimus bei įgyti drąsos pasiekimams gyvenime.
Ypatingai naudinga buvo sužinoti apie pagalbos sistemą ir metodus mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių: kaip kurti įtraukią mokymosi aplinką, kurioje visi mokiniai jaustųsi vertinami ir palaikomi, nepaisant jų individualių poreikių. Taip pat ir gabių mokinių ugdymo programos ir individualizuotas mokymasis: kaip atpažinti ir ugdyti mokinių talentus, sudarant jiems individualizuotas mokymosi galimybes, atitinkančias jų stipriąsias puses ir gebėjimus.
Mokytojų sukaupta informacija ir įgyta patirtis įkvėpė gimnazijos bendruomenę pokyčiams ir padėjo sėkmingai įgyvendinti įtraukųjį ugdymą.