Unikalus kontekstinis pradinis ugdymas, atliepiantis XXI a. vaikų poreikius
Pačią karščiausią birželio dieną rajono pradinių klasių mokytojai išvyko į Vilnių susipažinti su unikalia kontekstinio pradinio ugdymo programa, sukurta specialiai Karalienės Mortos mokyklai. Trys žavūs ir jauni pradinių klasių mokytojai Simonas, Dominykas ir Mykolas pristatė įspūdingus pranešimus, kaip jiems sekasi integruoti gamtos mokslus su vertybėmis. Klausytis buvo įdomu, nes mokytojai, degantys entuziazmu ir meile darbui, pasakojo apie savo veiklas su pradinukais.
Trečios klasės mokiniai su mėlynomis juostelėmis buvo pasiruošę svečiams aprodyti mokyklą ir pagelbėti visais klausimais. Karalienės Mortos mokyklai suteiktas Kembridžo mokyklos statusas įpareigoja užtikrinti nustatytų reikalavimų vykdymą ir standartų atitikimą bei garantuoja Kembridžo standartą atitinkančią ugdymo kokybę. Dirbama pagal Lietuvos pradinio ugdymo bendrąją programą. Ypatingą dėmesį skiria siekiui „išmokyti mokytis“, tad mokiniai mokosi ne tik darbo pamokoje, bet ir pačių mokymosi būdų. Vaikams būtina aiški struktūra, kūrybinė laisvė. Sudarytos sąlygos sąmoningai mokytis ir kurti nenuspėjamame ir nuolat besikeičiančiame pasaulyje. Kontekstinio ugdymo sistema sukurta ieškant teorijos ir praktikos dermės, nuolat taikant ir tobulinant aktyvaus ugdymo(si) metodus, pri(si)taikant prie XXI amžiaus poreikių ir iššūkių. Karalienės Mortos mokykloje mokosi ne pamokomis, o temomis. Išsamiai pristato tą pačią temą matematikos, lietuvių kalbos, gamtos pažinimo, muzikos ir net kūno kultūros pamokose, kas padeda mokiniams lengviau įsisąmoninti žinias, kurias jie veiksmingiau pritaikys ir panaudos realiame gyvenime.
Trečiokai pristatė savo tyrimus. Mokiniai kalbėjo apie individualias tiriamąsias veiklas. Pristatyti improvizuoti projektai, atsiradę atliepiant į individulius mokiniams nuolat iškylančius klausimus apie juos supančią artimiausią aplinką.
Pradinių klasių mokytojai namo grįžo pasisėmę energijos ir naudingų žinių.
Švietimo centro informacija