Eneagramos mokymo pažinimas
Panevėžio rajono pedagogai eneagramos pažinimo sėmėsi švietimo centro organizuotame seminare „9 mokytojo ir mokinio emociniai pasauliai“, kuris vyko pagal Panevėžio rajono visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos projekto „Socialinė emocinė sveikata –2“ veiklas. Eneagramos mokymo pažinimas – tai unikali galimybė išgirsti, pamatyti ir suprasti daugybę žmogaus mąstymo paslapčių bei įgyti ir tobulinti praktinius įgūdžius. Eneagramos modelį galime taikyti asmeniniam augimui, santykių, komandų kūrime, vadovavime ir lyderystėje, įvairių darbinių kompetencijų ugdyme, vaikų pažinime ir auklėjime. Kaip teigia pasaulinio garso psichoterapeutas ir vienas iš Eneagramos modelio kūrėjų K. Narancho, Eneagrama suteikia galimybę pažvelgti į pačią žmogaus esmę, suvokti, kas slypi už jo elgesio, kokios giliai paslėptos baimės ir ribojantys įsitikinimai verčia būtent taip veikti, mąstyti ir jausti. Atsiranda supratimas, kaip bendrauti su kitais žmonėmis: mokiniais, kolegomis, mokinių tėvais, kaip spręsti užsitęsusius konfliktus namie ir darbe, kaip geriau sutarti su savo vaikais, kaip motyvuoti mokinius arba paskirstyti teisingai užduotis. Tam, kad taptum pedagogu-profesionalu, svarbu ne tik suteikti savo mokiniui žinių – pasirūpinti jo protu, bet ir mokytis suprasti vaiko vidinį pasaulį, jo bazinius poreikius, pastebėti ir suprasti jo mąstymo ir elgesio strategijas: įsitikinimus, vidines baimes, pajusti jo emocines būsenas, suprasti, kas jį motyvuoja. Mokėjimas suprasti kitą pirmiausiai susijęs su pedagogo gebėjimu suprasti patį save, savo asmeninius vidinius „filtrus“, savo nekontroliuojamus savisaugos mechanizmus, kurie saugo nuo išorinio pasaulio grėsmių. Nuolatinė būtinybė ,,atrodyti“ ir atitikti daugybės žmonių lūkesčius, atima galimybę, ,,būti“ ir mylėti save būtent tokį. Tarp žmogaus ir jo tikrojo „AŠ“ atsiranda didžiulė praraja. Levas Tolstojus ne tik garsus rašytojas, bet ir pedagogas, rašė „… auklėjimas susideda iš paties suaugusiojo žmogaus judėjimo į priekį, auklėjimosi – tik tuo žmonės įtakoja kitus, auklėja juos. Ir tuo labiau vaikus, su kuriais jie susiję. Būti teisingu ir sąžiningu su vaikais, neslepiant nuo jų to, kas vyksta mūsų sieloje – vienintelis auklėjimas.“
Kai žmoguje darniai funkcionuoja protas, jausmai ir kūnas – žinios integruojasi ilgam.
Panevėžio rajono švietimo centro informacija