„Leadership development" kursai Marbeloje
Rugsėjo 17-24 dienomis Velžio gimnazijos informacinių technologijų mokytoja Edita Davidonytė ir anglų kalbos mokytoja Rasa Stakienė dalyvavo tarptautinio „Erasmus KA1‘‘projekto „SMART mokykla“ mokymuose „Leadership Development“ Marbeloje, Ispanijoje.
Ekskursijos po Marbelos senamiestį ir uostą, iškyla laivu į Puerto Banus (turtuolių jachtų rojų), Ralli muziejus su nuostabiomis S.Dali skulptūromis, išvyka į Rondą – nuostabų Andalūzijos miestą, stūksantį prie 120 m aukščio tarpeklio, kuriame gimė korida, flamenko pasirodymas....
Atrodytų, kad tai buvo vien pramogų kursas, bet, deja, taip nebuvo...Tik paskaitos vyko labai netradicišku laiku – po pietų. Nuo 15 iki 16 val. mokėmės ispanų kalbos pagrindų, kad galėtume palaikyti bent trumpą pokalbį (labas, mano vardas..., o koks tavo? Iš kur tu esi? Kaip laikaisi? Ačiū, prašom, gerai, labai gerai), parduotuvėje pasiklausti, kiek tas ar anas kainuoja, gal galėtumėte man padėti?, skaičius iki 10, kavinėje (kaip užsisakyti juodos kavos ar su pienu).
O nuo 16 val. iki pat 20 (tik su 15 min .pertrauka) jau gilinomės į edukacinius lyderystės valdymo ypatumus, mokėmės būti „coachers“, kurie tau duoda įrankį, kurį apgalvojęs ir pritaikęs savo turimai patirčiai, išbandytum pats. Susipažinom su T.Gallwey šiuolaikine lyderystės teorija (pagrįsta bendradarbiavimu tarp mąstymo, jausmų ir veiklos, prieš veiksmą, veiksmo metu ir po jo). Išnagrinėjom A.Goleman 6 lyderių tipų teoriją, pildėme ir nagrinėjome lyderystės tipo nustatymo anketas, tada nustatėme, kuriam lyderio tipui priklausome ir diskusijų metu jas aptarinėjome, aiškinomės trūkumus ir kaip juos patobulinti bei kaip išnaudoti privalumus. Gilinomės į mokymo(si) stilius, jų įtaką mokymosi rezultatams, į motyvacijos modelį, diskutavome, kokie įgūdžiai būdingi lyderiams, bendraujant su kitais, apie grįžtamąjį ryšį, kaip valdyti konfliktus, kaip išsikėlus veiklos tikslą, jo siekti būtent per pozityvų požiūrį, remiantis 4 elementais (baime, nenoru nieko daryti, veiklą ir saugumo jausmą).
Informacijos buvo daug, bet dar daugiau buvo veiklos, analizės bei diskusijų, nes grupėje buvome tik 3 (2 lietuvės ir 1 rumunas). Bet kita vertus mūsų lektorė Ana buvo tokia šilta ir charizmatiška, kad privertė mus ne tik nuolat veikti, diskutuoti, bet ir giliai atsiverti bei susidėlioti mūsų asmeninius tikslus ateičiai.
Kursai buvo puikūs, privertę nuolat mąstyti, analizuoti, diskutuoti, tuo pat metu ir lavinome anglų kalbos įgūdžius, gavome ispanų kalbos pradmenis, aplankėme nuostabiausias Andalūzijos vietas. Turint galvoje, kad gyvenome viešbutyje ant Viduržemio jūros kranto kaitinant kaitriai Ispanijos saulei, grįžti į rudenišką Lietuvą mums nelabai norėjosi...
Anglų kalbos mokytoja R.Stakienė