Erasmus+ projekto kursai mokytojams Graikijos sostinėje Atėnuose
2023 m. spalio 16–21 d. Velžio gimnazijos pradinio ugdymo mokytojos Jolanta Andriuškevičienė ir Reda Raštutienė dalyvavo Erasmus+ projekto „patrAUKli mokykla“ (Nr. 2022-1-LT01-KA122-SCH-000078615) Europass Teachers Academy organizuotuose kursuose „Designing Inclusive Learning Environments (ILE) to Support all Students (DILEs)“ Graikijos sostinėje Atėnuose. Tai skirta mokytojams, susiduriantiems su klasių įvairove, dirbantiems su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais bei mokiniais iš migrantų šeimų. Mokymų tikslas – pagilinti supratimą apie UDM (universalų dizainą mokymuisi), formuoti pozityvias įtraukiojo ugdymo nuostatas.
Mokymuose dalyvavo įvairių dalykų mokytojai iš 8 šalių: Suomijos, Švedijos, Danijos, Vokietijos, Prancūzijos, Ispanijos, Bulgarijos ir Lietuvos. Dalyviai pristatė savo ugdymo įstaigas, pasidalijo savo šalies švietimo sistemos ypatumais.
Bendradarbiaudami grupėmis, dalijosi patirtimi, diskutavo, tobulino žinias bei supratimą apie įtraukiojo ugdymo pagrindinius principus bei vertybes. Analizuodami įtraukiojo udgymo procesą, mokytojai ieškojo alternatyvių ugdymo(si) būdų bei priemonių, kaip padėti mokiniams šalinti mokymosi barjerus. Pasitelkdami skaitmenines technologijas, kūrė įvairias priemones, kurios padėtų besimokantiesiems įtraukiojo ugdymo aplinkoje.
Diskutuodami bei dalydamiesi bendradarbiavimo mokyklų bendruomenėse patirtimi, dalyviai modeliavo, kokia įtraukiojo ugdymo vertybių ir praktikos sistema labiausiai atitiktų mokinių bei mokytojų lūkesčius.
Daugiausia dėmesio buvo skiriama UDM nagrinėti. Dalyviai aptarė UDM principus, kuriais pripažįstama natūrali mokinių įvairovė ir kuri yra nuspėjama: skirtingus poreikius galima įsivertinti, suprasti ir tam pasiruošti. Mokytojai, žinodami, kad mokymosi barjerai būdingi ne tik mokiniui, o yra ir ugdymo(si) aplinkoje, kuri suprantama kaip proceso, priemonių ir mokymosi aplinkos visuma, ieškojo būdų ir priemonių, kaip mokinius įtraukti, sudominti, padėti įsiminti informaciją ir ją sėkmingai naudoti.
Tikimės, kad mokymuose įgyta patirtis padės mokytojams nuosekliai ir sėkmingai įgyvendinti įtraukųjį ugdymą Velžio gimnazijoje.