JavaScript is required

Projektas „Rudeninė mandala“ – kūrybiškumo ir STEAM idėjos gamtoje

Baigėsi Panevėžio r. Smilgių gimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyriaus organizuotas šalies projektas „Rudeninė mandala“. Kartu su mūsų įstaiga į projektą įsitraukė net 242 pedagogai iš visos Lietuvos.

Šiuo projektu buvo siekiama ugdyti ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų meninę kompetenciją, skatinti kūrybiškumą ir aktyvų veikimą netradicinėje aplinkoje, įgyvendinant STEAM ugdymo idėjas.

Projekto metu vaikai tyrinėjo rudens gamtos įvairovę – stebėjo medžių lapus, vaisius, sėklas, šakeles, rinko įvairias gamtines medžiagas ir iš jų kūrė spalvingas rudenines mandalas. Kūrybinė veikla vyko lauke, todėl vaikai galėjo tiesiogiai patirti gamtos grožį, pajusti jos kvapus, faktūras ir spalvas.

Kurdami mandalas, mažieji ugdė estetinį suvokimą, kompozicijos pajautimą, mokėsi simetrijos principų, rūšiavo ir skaičiavo gamtines medžiagas, atpažino jų formas, taip praktiškai taikydami STEAM metodus. Veiklos metu lavinta smulkioji motorika, dėmesio sutelkimas, kantrybė, skatinta kritiškai mąstyti ir reikšti mintis apie savo kūrybą.

Projekto pabaigoje vaikai kartu su mokytojais reflektavo, dalijosi įspūdžiais ir aptarė, ką naujo sužinojo bei išmoko. Ši veikla ne tik suteikė džiaugsmo, bet ir praturtino vaikų pažinimo, kalbinius bei meninius gebėjimus.

Projektas „Rudeninė mandala“ dar kartą parodė, kad kūryba gamtoje – tai puiki galimybė mokytis, tyrinėti ir patirti pasaulį visais pojūčiais.

Projektą organizavo Panevėžio r. Smilgių gimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyriaus mokytoja metodininkė Neringa Steišiūnienė ir mokytoja Agnė Mikalauskienė.