JavaScript is required

Konferencija „Iššūkis suteikia galimybę – mokykimės kartu“

Gegužės 2 d. Paliūniškio pagrindinėje mokykloje vyko įkvepianti ir svarbi švietimo bendruomenės konferencija „Iššūkis suteikia galimybę – mokykimės kartu“. Renginys subūrė pedagogus, vadovus, pagalbos mokiniui specialistus ir bendraminčius diskutuoti apie įtrauktį, mokytojo kasdienybę ir su ja susijusius iššūkius, įskaitant vis dažniau švietimo srityje aptariamą perdegimo reiškinį.

Renginį atidarė mokyklos direktorė Daiva Morkūnienė savo kalboje šiltai kreipdamasi į kolegas, su šypsena kalbėdama apie mokytojo daugiapusiškumą: „Vieną akimirką esi matematikos genijus, kitą – vaikų psichologas, o trečią – tiesiog draugas.“ Ji kvietė dalyvius žvelgti į įtraukųjį ugdymą kaip į galimybę kurti mokyklą, kurioje kiekvienas vaikas jaučiasi laukiamas, o mokytojas – svarbus ir suprastas: „Vaikams reikia ne tobulo mokytojo, o tokio, kuris po dienos darbų vis dar šypsosi.“

Švietimo centro direktoriaus pavaduotoja Renata Jankevičienė šiltai pasveikino visus, susirinkusius į konferenciją. Ji pasidžiaugė Paliūniškio pagrindinės mokyklos direktorės Daivos Morkūnienės atsakingu požiūriu į ilgalaikių kvalifikacijos tobulinimo programų rengimą bei ypatingą gebėjimą burti mokyklos bendruomenę prasmingiems profesinių kompetencijų tobulinimo renginiams. Ji pasidžiaugė bendradarbiavimu su Panevėžio socialinių pokyčių centro direktore Lina Trebiene, negailėjo prasmingų žodžių jos vadovaujamos įstaigos savanorių komandai, praturtinančiai jau trečią Panevėžio rajone organizuojamą renginį. Savo kalbėjimą ji baigė metaforiška knygos „Paprasta pilnatvė“ citata: „Žydėk ten, kur augi.“

Didelio susidomėjimo sulaukė komunikacijos ekspertas Igoris Vasiliauskas – greičiausiai kalbantis žmogus Lietuvoje, kuris savo pranešime „Perdegiau, bet vis dar gyva(s). Būsena ar gyvenimo stilius?“ sugebėjo kalbėti apie sudėtingas temas įkvepiančiai ir žaismingai.

Konferencijos pertraukų metu visus judėti kvietė sveiko-tingumo trenerės Inga ir Samanta. Jų energingos pertraukėlės „Sushi Mix“ ir „Left-Right“ ne tik suteikė fizinio aktyvumo, bet ir tapo puikiu emociniu atokvėpiu.

Ypač jautrus ir vertingas buvo Kotrynos pranešimas „Negalia, orumas ir teisė būti unikaliam“. Ji kalbėjo apie negalios stigmas, žmogaus orumo išsaugojimą ir pateikė praktinių patarimų, kaip pagarbiai ir supratingai bendrauti su žmonėmis su negalia.

Jaunasis pranešėjas Vidas savo autentišku pasakojimu „Autizmo spektras: pažinti, priimti, bendrauti“ kvietė susipažinti su autizmo pasauliu iš vidaus, skatino būti tolerantiškais ir atvirais kitokiai patirčiai.

Panevėžio socialinių pokyčių centro direktorė Lina Trebienė pristatė projektą „Harmonijos miestas“ (teikiama kompleksinė pagalbą šeimoms, auginančioms vaikus su negalia) – tai ryškus žingsnis įtraukios visuomenės kūrimo link.

Konferencijos antroje dalyje dalyviai darbavosi grupėse:

  • I grupė gilinosi į interaktyvių priemonių taikymą įtraukiajame ugdyme (lektorė Eglė Bergienė, „RoboLabas“);
  • II grupėje buvo nagrinėjama neuromankštos įtaka kalbos raidai (lektorės Jovita Matkevičienė ir Olga Venislovienė);
  • III grupėje buvo kalbama apie sensorinę integraciją ir klaidinančias instrukcijas (lektorius Artūras Mažeika);
  • IV grupėje – apie informacinių technologijų galimybes įtraukiajam ugdymui (lektorės Rūta Šalkauskaitė ir Daiva Morkūnienė).

Ši konferencija – tai ne tik teorinių žinių ar metodinių patarimų šaltinis, bet ir gyvas bendruomeniškumo pavyzdys. Ji priminė, kad mokytojo kelionė, nors ir kupina iššūkių, yra prasminga, o svarbiausia – nė vienas mokytojas neturi jaustis vienišas savo kasdienybėje.

Direktorė Daiva Morkūnienė