Multisensorinio ugdymo metodo taikymas Naujamiesčio lopšelyje-darželyje „Bitutė“
Lapkričio 13 d. Naujamiesčio lopšelio-darželio „Bitutė“ priešmokyklinio ugdymo „Ežiukų“ grupės vaikai, pedagogai ir tėveliai švietimo centro autobusu vyko į Bistrampolio dvarą. Dar darželyje vaikai pasiskirstė į komandas, nuvykę prie dvaro, gavo užduočių lapus. Kiekviena komanda turėjo atlikti jai skirtas užduotis. O užduotys buvo įvairios: suskaičiuoti dvaro pastatus, sužinoti jų pavadinimus, surasti puošybos elementus dvaro pastatuose, aplinkoje, surasti pažįstamus augalus, suskaičiuoti medžius, palydinčius į dvaro rotondą, surasti storiausią medį ir išmatuoti jį sąlyginiais matais. Kiti ieškojo Knygnešių koplytėlės rakto, svarstė, kuriuos iš šių dailės kūrinių (raižiniai, vitražai, freskos, mozaika, skulptūra, tapyba ant sienų) galėjo pamatyti koplytėlėje. Dar kita grupelė ieškojo senųjų arklidžių pastato, domėjosi, iš kokių medžiagų jos pastatytos, lygino, kuo skiriasi pagrindinis dvaro pastatas nuo arklidžių, lankėsi žirgyne, skaitė ten esančių žirgų vardus, aplankė senovinių daiktų muziejų.
Atlikę užduotis, visi susirinko lauko pavėsinėje, kur kiekvienos grupelės atstovai pristatė, ką jiems pavyko užuosti, pamatyti, išgirsti, atrasti, sužinoti.
Šiai veiklai mus paskatino darželio direktorės Ramutės Skrickienės dalyvavimas „Erasmus+“ KA3 projekte „Ankstyvasis ugdymas – tvarios motyvacijos ir gyvenimiškų vertybių kūrimas“ („Early childhood education – building sustainable motivation and value paradigm for life“, „MOV-UP“) finansuojamas remiant Europos Komisijai. Priešmokyklinio ugdymo pedagogės Aušra Arcišauskienė ir Vitalija Magylienė praktiškai su savo grupės ugdytiniais išbandė multisensorinio ugdymo metodą, apie kurį sužinojo Švietimo centre vykusio kvalifikacijos tobulinimo renginio „Multisensorinis mokymas ikimokykliniame ugdyme“ metu. Naujamiesčio lopšelio-darželio „Bitutė“ direktorė R.Skrickienė ir Dembavos lopšelio-darželio „Smalsutis“ mokytoja metodininkė I.Širmulienė pasidalino projekto „MOV-UP“ partnerių iš Kretos universiteto metodika.
Manome, kad šis patyriminio ugdymo metodas labai pasiteisino. Grįžę iš išvykos vaikai suskato grupėje esančiuose plakatuose, enciklopedijose ieškoti dvaro muziejuje matytų daiktų, vartyti albumus su kitų Lietuvos dvarų nuotraukomis. Kūrė koliažus prisiminę išvykoje matytus objektus.
Priešmokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Vitalija Magylienė