Map
Facebook
Žemėlapis
Apie mus
Informacija apie švietimo centrą
Metodinė veikla
Rajono metodinių būrelių veikla
TAU
Trečiojo amžiaus universitetas
Projektai
Informacija apie Švietimo centro projektus
Registracija
Renginių sąrašas, registracija į renginius
Pažymos
Kvalifikacijos tobulinimo renginių pažymos

Lankytojai

Šiandieną 15

Šią savaitę 413

Šį mėnesį 1423

Iš viso 61145

Erasmus+ KA2 projekto „Prosocialinės vertybės“ („ProSocial Values“) mokymai Turkijoje

Vasario 24 d. – kovo 2 d. Panevėžio rajono švietimo centro direktorės, „Erasmus+“ projekto „Prosocialinės vertybės“ koordinatorės Jurgitos Vaitiekūnienės vadovaujama Lietuvos delegacija dalyvavo projekto mokymuose, kurie vyko Turkijoje, Ušake. Lietuvos delegacijos atstovai – Mykolo Romerio universiteto doc. dr. Inga Žilinskienė, Panevėžio r. Naujamiesčio gimnazijos bibliotekininkė Laura Šinkūnienė, Velžio gimnazijos istorijos mokytoja metodininkė Asta Klydžienė. Apie Turkijoje vykusius mokymus kalbamės su Panevėžio r. Naujamiesčio gimnazijos bibliotekininke Laura Šinkūniene.

Visą savaitę praleidote „Erasmus+“ projekto „Prosocialinės vertybės“ mokymuose. Ar sunku buvo adaptuotis ir mokytis tarptautinėje komandoje?

Dalyvavimas tarptautiniuose mokymuose – iššūkis, tačiau projekto koordinatoriai ir lektoriai sukūrė puikią emocinę atmosferą. Mokymus pradėjome smagiu  „Ledlaužiu“ ir kitais įtraukiančiais metodais, kurie atpalaidavo ir leido geriau pažinti vieniems kitus. Žaismingi metodai tirpdė drovumą, kultūrų skirtumus, kalbos barjerą.

Mokymus vedė įvairių šalių lektoriai. Kurios šalies pasiūlyta prosocialinių vertybių ugdymo metodika sudomino labiausiai?

Įsiminė Šiaurės Makedonijos lektorių Marinos Tanasoskos ir Darko Taleski praktiniai mokymai „Kaip klasėje kūrybiškai išspręsti konfliktą?“. Mišriose grupėse kartu su Marina Tanasoska analizavome kūrybinius konfliktų sprendimo būdus, stengėmės rasti prosocialinėmis vertybėmis grįstas išeitis iš keblių realių gyvenimiškų situacijų. Menų mokytojas Darko Taleski pristatė mokinių kūrybinius projektus, atliktus „Stop Motion“ programa, kuri iš nuotraukų sumontuoja filmuką. Projektuose gvildenamos jautrios temos: žmonių grobimas, besaikis vartotojiškumas ir k. t. Lektorius dalijosi patirtimi, kaip įtraukti mokinius bei tinkamai organizuoti projektinę veiklą. Jis ypač akcentavo komandinio darbo bei rūpinimosi šalia esančiu svarbą, džiaugėsi, kad projektiniai darbai, grįsti prosocialinių vertybių ugdymu, padėjo suvienyti skirtingų socialinių patirčių turinčius mokinius.

Kokią metodiką vesdami mokymus taikė projektą „Prosocialinės vertybės“  koordinuojančios Italijos atstovai?

Projekto „Prosocialinės vertybės“ koordinatorė Elena Milli bei pradinių klasių anglų kalbos mokytoja Silvia Bianchetto pristatė mokymosi su robotukais metodus, skatinančius prosocialinį elgesį. Lektorės teigė, kad robotai – tai tik smagūs įrankiai, padedantys kurti žaidybinę atmosferą. Mokytojai dirbdami su robotais ypatingą dėmesį turi skirti komandos formavimui, grupiniam darbui, įsipareigojimų, susitarimų laikymuisi bei atsakingumo ugdymui. Praktinės veiklos metu naudodami išmaniuosius robotus DOC bei MIND DESIGNER išbandėme įvairius grupinio darbo metodus. Džiugu, kad projekto veiklas Lietuvoje koordinuojantis Panevėžio rajono švietimo centras robotuką MIND DESIGNER padovanojo ir Panevėžio r. Naujamiesčio gimnazijai, todėl grįžę į Lietuvą galėsime kartu su gimnazijos mokytojais ir mokiniais išbandyti Italijos pasiūlytą prosocialinių vertybių ugdymo metodiką.

Lietuvos komandos atstovai ne tik mokėsi, bet ir mokė. Ką įdomaus projekto partneriams pasiūlė lietuviai?

Projekte dalyvaujanti Mykolo Romerio universiteto doc. dr. Inga Žilinskienė organizavo veiklą „Mokymasis apie prosocialumą“. Išbandėme metodą „Pasaulio kavinė“, kuris padėjo į pateiktą probleminę situaciją pažvelgti iš skirtingų kultūrinių pozicijų, remiantis įvairiomis patirtimis ir rasti  bendrą sprendimą. Pagrindinis Ingos Žilinskienės organizuotos veiklos tikslas – pasidalinti patirtimi, kaip žaidžiant ugdyti įvairaus amžiaus mokinių prosocialines vertybes.

Tarptautiniuose projektuose svarbus dėmesys skiriamas įtraukiančiam mokymuisi. Kokias mąstymą skatinančias ir kūrybiškumą ugdančias veiklas išbandėte?

Paskutinę mokymų Ušake dieną dirbdami mišriose grupėse kūrėme naujas prosocialinių vertybių ugdymu grįstas veiklas, kurias grįžę į mokyklas įtrauksime į ugdymo procesą.

Kuo svarbūs tarptautiniai „Erasmus+“ projektai Europos mokytojams?

„Erasmus+“ projektai tirpdo skirtingų valstybių sienas bei suteikia galimybę PAŽINTI, ATRASTI, DALINTIS, TOBULĖTI.

Dėkojame Panevėžio r. Naujamiesčio gimnazijos bibliotekininkei Laurai Šinkūnienei už pokalbį.

Mokymai Turkijoje 1
Mokymai Turkijoje 1
 
Mokymai Turkijoje 2
Mokymai Turkijoje 2
 
 Mokymai Turkijoje 3
Mokymai Turkijoje 3
 Mokymai Turkijoje 4
Mokymai Turkijoje 4

Renata Jankevičienė, Panevėžio rajono švietimo centro direktoriaus pavaduotoja

Projektas „Prosocialinės vertybės“, („ProSocial values“: http://psv.europole.org/lt/) finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis pranešimas atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą

Grįžti atgal

Loading

Biudžetinė įstaiga Panevėžio rajono švietimo įstaiga
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre
Įmonės kodas 195271084 
Beržų g. 50
36145 Panevėžys
Tel. (8 45) 58 29 71,
       (8 45) 462 813
El.p. centras@prsc.lt

Straipsnių archyvas

skirtukas
skirtukas2d
skirtukas3d
skirtukas4d
skirtukas5d
skirtukas6d
skirtukas7d
skirtukas8d
skirtukas 4 d

Renginių akimirkos