Map
Facebook
Žemėlapis
PRŠC PPT padalinys
Pedagoginės psichologinės tarnybos padalinys
Metodinė veikla
Mokytojų metodinių būrelių veikla
TAU
Trečiojo amžiaus universitetas
SPORTAS
Sporto renginiai
Projektai
Švietimo centro projektai
Registracija
Renginių kalendorius, registracija į renginius

2014-09-29 Lituanistų ir istorikų forumas Biržuose

„Lietuvos pasakojimas mokykloje: kokį turime, kokį kursime?“– taip vadinosi bene pirmasis lituanistų ir istorikų forumas Biržų pilyje, kuriame mūsų rajono mokytojams atstovavo Velžio gimnazijos lituanistės.

Forume dalyvavo daug mokslininkų, mokytojų, netgi mokinių. Profesorius Alfredas Bumblauskas iškėlė istorinio pasakojimo mokykloje tikslus, paskirtį ir pobūdį. Jis teigė, kad šiuolaikinėje modernioje visuomenėje komunikacijos laikais jaunimui sunku orientuotis istorijos laike ir erdvėje. Mokykla turėtų padėti mokiniui adekvačiai pažinti ir vertinti savo kultūrą ir gebėti suprasti ją istorinių mūsų kaimynų atžvilgiu, kad nė viena tauta „negamintų priešų“. Docentas Darius Kuolys teigė, kad istorinio pasakojimo prasmė – formuoti tautos sąmonę, vertybes, kurios kinta. O pažindami istoriją mokiniai formuosis moralinius orientyrus, tautinę savimonę, daugiau pasitikės savo istorija, tuomet ir savimi. Mokytojų misija motyvuoti ieškoti žinių, teisingai jas vertinti, padėti atskirti tiesą nuo netiesos, kol jaunimas neturi didelės istorinės patirties. Anot vadovėlių autoriaus Sauliaus Žuko, geriausias istorijos mokymas – pats gyvenimas, kuriame mokytojo tikslas padėti teisingai orientuotis. Siekiant, kad mokinys domėtųsi Lietuvos istorija, istorinis pasakojimas turi būti nuoseklus, rišlus ir įdomus. Tyrimai parodė, kad istorinė lietuvių sąmonė labai lengvai minkoma. Aišku, šiais laikais, vėl sustiprėjus grėsmei iš Rytų, tai baugina. Kitos problemos – emigracijos akivaizdoje, anot istoriko Rimvydo Laužiko, svarbiausia vertybė jaunimui turėtų būti graži, pilietinė, šiuolaikiška Lietuva. Pasakojimo apie ją įdomumas priklauso nuo to, kiek jis susijęs su mokinio gyvenimu, jo patirtimi. Mokytojai ir mokiniai kalbėjo apie tai, kad informacija turėtų būti atrinkta, jos neturi būti per daug. Bet ir mokiniams pagaliau vertėtų įsisąmoninti, kad mokymasis yra darbas, įsipareigojimas, ne vartojimas. Anot lituanistės D. Eigminienės, mokiniui reikia gauti turinio, žinių, be jų kritinio mąstymo nebus. Apie Lietuvos pasakojimo tęstinumą, jo gaires kalbėjo literatūrologė Viktorija Daujotytė. Forumo dalyviai, diskutavę istorinėje Biržų pilyje, nusprendė, kad istorikai ir lituanistai drauge turi padėti mokiniui kurti Lietuvos pasakojimą – teisingą, suprantamą, įdomų. To galima būtų pasiekti dalykų integracija, naujų integruotų vadovėlių leidimu.

Irena Kairevičienė, Panevėžio rajono lietuvių kalbos mokytojų metodinio būrelio pirmininkė

Grįžti atgal

 

 

 

Loading

Biudžetinė įstaiga Panevėžio rajono švietimo įstaiga
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre
Įmonės kodas 195271084 
Beržų g. 50
36145 Panevėžys
Tel. +370 45 582 971,
       +370 45 462 813
El.p. centras@prsc.lt

Straipsnių archyvas

Lankytojai

Šiandieną 240

Šią savaitę 1222

Šį mėnesį 2195

Iš viso 152648

Renginių akimirkos