Map
Facebook
Žemėlapis
PRŠC PPT padalinys
Pedagoginės psichologinės tarnybos padalinys
Metodinė veikla
Mokytojų metodinių būrelių veikla
TAU
Trečiojo amžiaus universitetas
SPORTAS
Sporto renginiai
Projektai
Švietimo centro projektai
Registracija
Renginių kalendorius, registracija į renginius

2013-12-18 Pedagoginė stažuotė Slovėnijoje

Slovenija 1   Slovenija 2   Slovenija 3

Ugdymo plėtotės centras, įgyvendindamas projektą „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra (II etapas)", 2013 m. lapkričio 18–22 dienomis organizavo pedagogų stažuotę Slovėnijoje. Stažuotėje dalyvavo 12 mokytojų iš visos Lietuvos, tarp jų ir Velžio gimnazijos informacinių technologijų ir matematikos mokytoja Edita Davidonytė.

Stažuotės tikslas – susipažinti su mokymosi bendradarbiaujant metodo taikymo patirtimi Slovėnijoje. Stažuotės dalyviai aplankė keturias skirtingas ugdymo įstaigas, susitiko su dviejų švietimo organizacijų atstovais, Lietuvos ambasadore Slovėnijoje Izolda Bričkovskiene. Su ambasadore pasidalinome stažuotės įspūdžiais, klausėmės ambasadorės pasakojimo apie Liublianos gyventojus, papročius, gyvenimo ypatumus.

Vzgojiteljska gimnazijoje stebėjome integruotą Slovėnų kalbos ir muzikos pamoką, kurioje vyravo nuoširdus bendravimas tarp mokytojų ir mokinių, mokinių motyvacija, kūrybiškumas, pagarba gimtajai kalbai ir šaliai. Neįprastu bendravimu su mokiniais nustebino matematikos mokytoja Mojca Trampuš, kuri dukart per savaitę į savo pamokas atsiveda dresuotą retriverių veislės šunį Šapo. Mokytoja papasakojo, kad tokioje pamokoje sukuriama teigiama emocinė mokymosi aplinka, mokiniai ramūs, širdies ritmas normalus, sumažinama įtampa. Tai ypač aktualu pamokose, reikalaujančiose didesnio susikaupimo ir loginio mąstymo. Stebėdami jos vedamą pamoką, tuo įsitikino visi dalyviai.

Tą pačią dieną susitikome su Slovėnijos mokytojų asociacijos atstovais. Ši asociacija jungia 37 smulkesnes asociacijas: mokytojų pensininkų, socialinių darbuotojų, pedagogų dalykininkų ir t.t. Jai priklauso apie 5000 mokytojų. Pagrindinė asociacijos veikla – jungti mokytojus į bendrą tinklą, atstovauti jų interesams politiniame ir akademiniame lygmenyje. Slovėnijoje labai svarbus mokslo prieinamumas kaimuose ir mažuose miesteliuose, kur mokyklos nesurenka didesnio kiekio vaikų. Slovėnai kovoja už tai, kad mokyklos nebūtų naikinamos ir veiktų net ir ten, kur vaikų skaičius nedidelis.

Turėjome galimybę apsilankyti Profesinėje techninių mokslų vidurinėje mokykloje. Šioje mokykloje ruošiami logistikos specialistai, automechanikai, automobilių dažytojai, tekstilės pramonės darbuotojai. Tai labai gerai technika aprūpinta mokykla, mokiniams sudarytos idealios sąlygos mokytis ir įgyti praktinių įgūdžių. Labai patiko praktinė integracija: medienos apdirbimo grupė sukūrė gitaras, tekstilininkai sukurs joms dėklus, dar kiti – dažys. Vyksta bendradarbiavimas su verslo sektoriaus atstovais, kurie ne tik sudaro sąlygas moksleiviams atlikti praktiką, bet ir remia perkant ar modernizuojant mokymo įrangą. Atnaujindami techninę bazę, mokymo įstaigos mokytojai stengiasi pritraukti kuo daugiau mokinių mokytis amatų. Skatinami dalyvauti mokymosi programose ir suaugę žmonės (bedarbiai), taip siekiama mažinti bedarbystę šalyje.

Gimnazijoje Vič stažuotės narius pasitiko mokiniai, kurie yra atsakingi už tvarką mokykloje. Pertraukų metu mokiniai nemokamai gali vaišintis vaisiais – taip mokykloje skatinamas sveikas gyvenimo būdas. Šioje mokykloje, kaip ir keliose kitose Slovėnijos gimnazijose, mokiniai vaikšto su šlepetėmis. Dėl šios priežasties mokykla atrodo jauki, švari, sukuriamas namų aplinkos įspūdis. Pagrindinis mokyklos tikslas – paruošti mokinius gyvenimui, todėl skatinamas bendradarbiavimas tarp mokinių, mokytojų, tėvų ir bendruomenės. Gimnazijoje yra elektroninis dienynas, tačiau, kaip teigė mokyklos direktorė, jis yra tik dėl pažymių. Mokykla sąmoningai atsisakė virtualaus bendravimo su tėvais, kaip teigė mokyklos direktorė, „dėl kylančių problemų reikia kalbėtis asmeniškai, ne telefonu ar internetu“. Vizito metu mokytojų grupė buvo suskaidyta į dvi grupes, viena grupė keliavo stebėti integruotų pamokų, kita grupė klausėsi mokyklos veiklų pristatymo, kurį visą atliko mokinių komanda, atsakinga už mokyklos viešuosius ryšius. Mokykloje vyksta daug įvairių projektų, kuriuos inicijuoja mokiniai ir palaiko mokytojai: moksliniai, sporto, muzikiniai, dramos ir kt. Kaip ir visose gimnazijose, mokymasis čia trunka ketverius metus, baigdami mokslus mokiniai laiko tris privalomuosius (slovėnų kalba, matematika ir anglų kalba) ir du pasirenkamuosius egzaminus. Pirmus tris metus gimnazijoje visi mokiniai mokosi pagal bendrąją programą privalomą valandų skaičių. Ketvirtaisiais mokymosi metais jie gali plėsti ir koreguoti savo ugdymo planą pagal tai, kokių dalykų baigiamuosius egzaminus laikys. Tėvai turi galimybę kartą per savaitę susitikti su mokytojais. Du kartus per metus vyksta bendri susirinkimai (į juos ateina apie 80 proc. mokinių tėvų), mokykloje funkcionuoja tėvų komitetas. Kartą per mėnesį būna konsultacijos tėvams – susitikimai su visų dalykų mokytojais.

Slovėnijos Nacionaliniame švietimo institute įvyko susitikimas su Brigita Žarkovič Adlešič, centro vadove ir įvairų projektų koordinatorėmis. Institutas – tai nepriklausoma bendradarbiavimo aplinka tarp ministerijos ir mokyklų. Bendradarbiavimas su mokytojais vyksta keliais lygiais: 1) inicijuojami projektai, seminarai, konferencijos; 2) organizuojami vienos srities mokytojų darbo grupių susitikimai dalyvaujant instituto patarėjui; 3) rūpinamasi profesiniu ugdymu, metodine medžiaga, mokytojų švietimu. Dalis mokyklų dalyvauja projekte, kuriami interaktyvūs e-vadovėliai. E-turinys kaupiamas www.sio.si – Slovėnijoje skatinama bendradarbiavimas tarp mokytojų, tad sukurta medžiaga yra laisvai prieinama visiems.

Gimnazijos Šentvid direktorius Jaka Erker pristatydamas mokyklą daug dėmesio skyrė mokytojų bendradarbiavimui, tarpdalykinei integracijai. Ši gimnazija dalyvauja programų atnaujinimo projekte, į veiklą įsitraukė visi mokytojai , jie turėjo paruošti bent po vieną integruoto ar grupinio darbo, IKT naudojimo pamokose aprašus. Kaip mokytojų ir mokinių bendradarbiavimo pavyzdį, direktorius pristatė ES projekto dalį: mokslo metų eigoje vykstančias stovyklas. Stovyklos vyksta ne mokyklos teritorijoje - savanoriai stovyklautojai, dažniausiai II-III klasių gimnazistai, pasirinkę tyrinėjimo kryptį kartu su mokytojais 2-3 dienoms vyksta į realias aplinkas. Tyrinėjimo sritis siūlo tiek mokiniai, tiek mokytojai. II klasės gimnazistams vyksta viena savaitinė tarpdalykinio bendradarbiavimo pamoka. Kas dvejus metus yra parenkama tema ir ją fizikos, biologijos, chemijos ir geografijos mokytojai nagrinėja tos pamokos metu.

Stažuotė buvo suplanuota labai tikslingai. Viešnagė įvairiose ugdymo įstaigose sudarė galimybę pamatyti, kaip vyksta ugdymo procesas praktikoje, kokie panašumai ir skirtumai yra tarp Lietuvos ir Slovėnijos švietimo sistemų.

Edita Davidonytė
Velžio gimnazijos mokytoja

Grįžti atgal

 

 

 

Loading

Biudžetinė įstaiga Panevėžio rajono švietimo įstaiga
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre
Įmonės kodas 195271084 
Beržų g. 50
36145 Panevėžys
Tel. +370 45 582 971,
       +370 45 462 813
El.p. centras@prsc.lt

Straipsnių archyvas

Lankytojai

Šiandieną 37

Šią savaitę 413

Šį mėnesį 1940

Iš viso 149862

Renginių akimirkos