Vis daugiau mokyklų renkasi produktyvųjį mokymąsi
Produktyvusis mokymasis yra edukacinė naujovė Lietuvos švietimo sistemoje, diegiama pagrindinio ugdymo programą vykdančiose mokyklose.
Produktyvusis mokymasis tai mokymosi alternatyva devintokams ir dešimtokams, nusprendusiems išbandyti kitokį pagrindinio išsilavinimo įgijimo būdą: dalį savaitės dienų mokytis mokykloje, o likusią dalį – praktinio mokymosi vietose (privačiose įmonėse, viešojo sektoriaus įstaigose, organizacijose ir pan.). 2012–2014 m. tokį mokymąsi pirmieji išbandė Kėdainių suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centro, Kauno Rokų ir Panevėžio rajono Paįstrio Juozo Zikaro gimnazijos jaunuoliai.
Siekdama mažinti anksti iš švietimo sistemos pasitraukusių ir pagrindinio ugdymo programos nebaigusių mokinių skaičių ir vadovaudamasi 2015–2016 ir 2016–2017 m. m. pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendraisiais ugdymo planais Švietimo ir mokslo ministerijos vadovybė pritarė produktyviojo mokymosi diegimui Jonavos jaunimo mokykloje, Kauno Aleksandro Stulginskio mokykloje-daugiafunkciame centre, Prienų „Revuonos“ pagrindinėje mokykloje, Ukmergės r. Siesikų gimnazijoje, Ukmergės Užupio pagrindinėje ir Telšių suaugusiųjų mokykloje. Kėdainių suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centre produktyvusis mokymasis vykdomas nuo 2012 m., kai ši mokykla tapo viena iš trijų pirmųjų, pasiryžusių išbandyti produktyvųjį mokymąsi vykdant „Alternatyviojo ugdymo“ projektą.
Šios ugdymo įstaigos nuo 2015 m. sausio pradėjo būsimų PM mokytojų ir mokyklos komandos mokymus ir rugsėjį pasitiko atverdamos produktyviojo mokymosi klases, į kurias susirinko mokytis „kitaip“ norintys devintokai. 2015 m. lapkričio 27 d. dalyviai sėkmingai baigė Panevėžio rajono švietimo centro akredituotą programą ,,Produktyviojo mokymosi mokytojų rengimo programa“ ir gavo produktyviojo mokymosi seminarų ciklo baigimo pažymėjimus. Mokymus organizavo ŠMM Švietimo aprūpinimo centras kartu su Panevėžio rajono švietimo centru, siekdami 2012–2015 m. vykdyto „Alternatyviojo ugdymo“ projekto rezultatų tvermės ir jų sklaidos.