2015-06-12 Kultūros darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo akademija
Panevėžio rajono švietimo centras antrus metus įgyvendina Lietuvos kultūros tarybos dalinai finansuojamo projekto veiklas, kurios skirtos Panevėžio r. savivaldybės kultūros centrų ir bibliotekų darbuotojų kvalifikacijos tobulinimui, neformaliajam švietimui ir savišvietai, profesinei veiklai reikalingų kompetencijų gilinimui.
Džiaugiamės, kad šiais metais finansuoto projekto „Kultūros darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo akademija“ veiklos tęsia nenutrūkstamą suaugusiųjų mokymąsi visą gyvenimą. Ypatingas dėmesys bus skiriamas ne tik specialiosioms žinioms, bet ir asmeniniam tobulėjimui, iniciatyvos sužadinimui, kūrybiškumo atskleidimui. Projektas orientuotas į visų kultūros sektoriaus darbuotojų kvalifikacijos tobulinimą.
Pagal projekte numatytas veiklas birželio 9–10 dienomis Švietimo centras į pirmąjį seminarą „Neformaliojo ugdymo (si) ir kūrybiškumo sintezė“ pakvietė Panevėžio r. savivaldybės bibliotekų darbuotojus. Seminarą vedė neformaliojo ugdymo praktikė, mokymų vadovė Rolanda Šliažienė. Svarbiausias dėmesys seminare buvo skiriamas dalyvio asmenybės sklaidai, jo kūrybiškumui. Seminaro metu buvo taikomos aktyvios, neįprastos, turinčios išbandymo elementų praktinės užduotys, kurias atliekant reikėjo sugebėti susitarti dėl bendro tikslo, planuoti ir koordinuoti savo veiksmus. Taip pat buvo kalbama apie skirtumus, apie kitoniškumą. Kaip į tuos skirtumus reaguoti, kaip elgtis, susidūrus su kitoniškumu? Kaip gebėti esant visiems skirtingiems būti kartu. Tai mokymai apie toleranciją ir įsiklausymą, apie savęs pažinimą – tai mokymasis apie mus, apie meilę gyvenimui, pagarbą, mūsų identitetą, kultūrą, baimes, atradimus. Seminaro dalyviams buvo tam tikras iššūkis pažinti, išgyventi mokymosi procesą per aktyvų dalyvavimą bei asmeninius potyrius.
Lektorė teigė, kad „kelią nueina einantis“. Visi kartu bandėme eiti lektorės pasiūlytu keliu. Štai keletas seminaro dalyvių atsiliepimų.
„Aš turiu būti laisva, nebijoti klysti, turėti lankstų stuburą, priimti gyvenimo iššūkius, kad galėčiau kurti savo gyvenimo kelią, padėti kitiems. Gyvenimas prasideda nuo manęs, susiduriu su daugybe iššūkių, tad reikia būti tam pasiruošus. Norint nueiti gyvenimo kelią – reikia eiti“.
„Šiame seminare pasijaučiau esanti tarp savų. Supratau, kad turiu daug bendraminčių. Man patiko mokytis kartu“.
„Ir koks tas mano kelias – platus ar siauras, mažiau ar daugiau vingiuotas, su kalvomis ar aukštais kalnais? Viskas priklauso nuo mano siekių, nuo tikslų, nebijojimo klysti. Taip, sunku kopti į aukštą kalną, bet užkopusi jaučiu palaimą ir kitąkart norisi kopti į dar aukštesnį kalną ir vėl kitu žvilgsniu apžvelgti gyvenimą“.
„Ačiū už suteiktą galimybę kitaip pažvelgti į save ir į šalia esančius, už pažadintą norą keistis ir keisti“.
Kūrybiška asmenybė siekia saviraiškos pirmiausia per kūrybą. Kūrybingumas – tai gebėjimas kelti naujas idėjas, mąstyti savarankiškai, nestereotipiškai, greitai orientuotis sudėtingoje situacijoje, lengvai ir netipiškai spręsti. Seminaras sužadino poreikį nuolat tobulinti savo veiklą, kitaip pažvelgti į jos patyrimą, bendravimą bei bendradarbiavimą, siekti kūrybinės veiklos sėkmės.
Loreta Šalčiūnienė, Panevėžio rajono švietimo centro metodininkė